cje skrev:
Du fattar säkert min poäng...
Egentligen inte. Vista har inte inbyggt stöd för Stereo Bluetooth (A2DP) men det har OS X. iPhone har inte stöd för A2DP. Den saknar en auxillary display. Så den saknar både sådant som andra Appleprylar har och sådant som Windowsprylar kan ha. För mig handlar det inte om att en pryl, vilken som helst, skall ha allt som går att få dit. Jag lider inte av att min MacBook saknar klisterlappar om processor, grafikkort och OS. Överdriver jag? Egentligen inte.
Min iPod Shuffle har varken en ordinarie eller en auxillary display. Jag gillar den skarpt. Jag tror vi ser olika på det här med skalning. Jag ser gärna att Apples konkurrenter exempelvis HTC utvecklar sina fullproppade grejer, med både touch och knappsats och en uppfällbar skärm. De öppnar ett sortiment av möjligheter.
Men jag tillhör nog Apples kärnkundkrets, eftersom jag köpt minst en Appleprodukt om året sedan 1984. Även om det inte alltid varit för egna pengar. Apple har ett annat sortiment, som gjort att de kunnat överleva som en nischspelare i många år. Det var Macintosh som startade det. Den var ju tvärtom på många vis. Den bröt inte minst med Apple II. Med Mac kom konceptet med så få lösa delar som möjligt. iPhone är som jag ser det ännu ett steg i den filosofin. Men smakar det, så kostar det. Många kan inte och andra vill inte betala. Marknaden samlar kollekt av oss alla. Är din kyrka verkligen så mycket bättre än Jobs?